

HET MUZIEKHUIS
HET MUZIEKHUIS
Muzische trajecten rond erfgoed op school
Voor klassen 5 en 6 van de lagere school, biedt het Muziekhuis een uniek diepgaand muzisch erfgoedtraject aan.
Samen met de juf/meester en de kinderen gaan we aan de slag met songwriting rond het erfgoed van de gemeente of stad waar de school zich bevindt. In een kort ervaringsgericht traject werken we toe naar een toonmoment.
Bekijk hieronder enkele voorgaande trajecten, en lees stap per stap hoe het traject in elkaar zit.
Stap per stap
1Voorbereiding in de klas
Uit een rijke catalogus van bronnen gaan de leerlingen zelf op zoek naar het erfgoed rondom hen.
Wesp voorziet concrete hulpmiddelen om hier ervaringsgericht mee aan de slag te gaan.
2Songwriting rond erfgoed met artiesten
In 3 sessies van telkens een halve dag gaan 2 van onze artiesten aan de slag met de klas.
Uit de rijke bronverzameling worden onderwerpen gekozen en worden er samen met de leerlingen songs geschreven.
3Toonmomenten
Voor de andere klassen van de school organiseren we een toonmoment met de songs, en ook voor de ouders en grootouders volgt dezelfde dag een toonmoment.
De leerlingen leren alles zelf organiseren: van uitnodiging, tot catering ter plekke, tot het optreden zelf. Onze artiesten begeleiden van a-z.
4Een blijvende herinnering
Van het proces en het toonmoment wordt een fijn filmpje gemaakt dat zorgt voor de bekendmaking rondom de school.
Trajecten op school
Voor de stedelijke basisschool 't Steltje in het kader van het plattelandsproject de Merode .
Wolfsdonk
Voor het project 'Verhalen verbinden platteland' samen met 'Onze School Wolfsdonk'.
Langdorp
Voor het project 'Verhalen verbinden platteland' met VBS Sint-Pietersschool Langdorp
Gijmel
Voor het project 'Verhalen verbinden platteland' voor 'VBS OLV Fatima Gijmel'.
Wil jouw school ook zo'n traject?

HET MUZIEKHUIS vzw
P. van Ostaijenlaan 47
3001 Heverlee
BE1016.945.624
Contact
0486996356
info@
Copyright 2025